diumenge, 21 de febrer del 2010

Curial e Güelfa


Nosaltres hem escollit la novel•la Curial e Güelfa, una de les obres més importants del gènere de novel•la cavalleresca en català, perquè ens va cridar l’atenció que aquesta novel•la fos anònima i, a més, el seu contigut que també ens atreia.

Jo, Juan Curial, he fugit de casa i m’aniré a la del marquès de Jesus Montferrat que em criarà i em donarà feina a casa seva.

M’he enamorat de la germana del marquès, la Juliana Güelfa, i cada cop la tinc més a prop gracies al seu home de confiança, Álex Melcior de Pando, que l’està aconsellant de casar-se amb mi.

La Juliana té dos ancians que l’acompanyen, se senten gelosos de mi, i estan tramant un pla per fer enfadar al marquès, però no ho han aconseguit.

He passat moltes aventures des de que soc aquí, viatges que mai oblidaré, però ha valgut la pena. El rei i la reina van demanar a la meva estimada que es casés amb mi, ella va acceptar molt joiosament.

El rei, molt generós, ens va donar el principat d’Aurenja i a partir de llavors vam estar setmanes de festa celebrant el nostre amor i al acabar vam tornar amb el marquès i la marquesa, juntament amb Álex Melcior de Pando a Montferrat.

Per: Juan Villazán, Álex Pérez, Jesús Montero y Julián Camilo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada